Komentáře
Přehled komentářů
Dobrý den, moc bych potřeboval pár fotek Vašeho soustruhu. Koupil jsem asi stejný, ale je rozebraný a možná nekompletní. Hodilo by se mi pár informací.
mejlah@email.cz
Dotaz na soustruh
(Aleš, 10. 6. 2012 15:57)
Prosím o info :
Ten modelářský soustruh na fotkách je tovární výroby nebo dělaný doma ?
Pokud je tovární, dá se někde koupit, má to nějaké typové označení, název
výrobce, jaká byla přibližně cena ... ? Moc bych něco takového potřeboval.
Aleš aleso@volny.cz
Re: Dotaz na soustruh
(Ivoš, 11. 6. 2012 23:11)
Ten soustruh je samozřejmě tovární výroby, ale má už hodně křížků za sebou. Koupil jsem ho z druhé ruky asi před 15 roky. Jelikož jsem štítek kdysi odstranil, netuším už nyní ani jeho datum výroby, typoval bych tak 70 léta minulého století, ani jaký to byl typ. Jediné, co si matně pamatuji je, že byl vyroben v tehdejším Sojuzu (pro mladší dnes je to Rusko).
Jelikož bývalému majiteli nevyhovovalo, že soustruh nemá strojní posuvy, tak mi ho poměrně levně přenechal, takže ani netuším, jaká byla jeho původní cena. Ale stejně si myslím, že toto se u nás nikde nedá koupit, že to bude unikát osobně dovezený z tehdejšího Sojuzu.
Jinak soustruh je poměrně masivně proveden a dělá se na něm docela dobře. Kovářskou práci Rusové vždy uměli, prostě technika bolšaja, kultury nět.
Možná by se dal sehnat nějaký starší soustruh na inzerát, kupovat nový, to už je slušná investice.
Ivoš.
Prevodova kola sneky atd.
(Skrblik, 20. 6. 2010 19:34)Musim smeknout nad paradne zhotovenym modelem z materialu co dum dal.Nevim jak funguji prevody vyrobene z vrutu, mozna dobre ale mohu doporucit, snad jedineho ceskeho vyrobce prevodu pro zeleznicni modely a nejen pro ne p.Satka http://www.kovoobrabeni-satek.wz.cz/ sam je pouzivam pro stavbu lokomotiv.Zbozi se da zakoupit i na Prazske zeleznicni burze. http://www.litomysky.cz/obursy.htm
Soustruh
(Janek, 5. 3. 2010 23:06)Ahoj. Chtěl bych požádat o pár fotek soustruhu. Mám stejný typ doma, muj táta ho stavěl z dílů co splašil, ale je nedodělaný, tak bych chtěl inspiraci nebo tak něco. Jestli by to šlo pošli na email Mcjanek@gmail.com . Předem moc díky.
padla kosa na kamen
(density81, 23. 10. 2009 19:57)
ja som sa tiez dostal ku kasni tohoto stroja, teda jeho ekvivalentu od piko DB prevedenie , ale tiez by ma zaujimalo, ako poriesit zaklad lokomotivy a podvozky a hlavne prenos vykonu, rozmyslam, ze skusit podobny patent ako ma hercules od piko, a kde sa daju zohnat kardanove trubky a tie teflonove klzne loziska, alebo co , snad nieco najdem v obchodoch s modelmi
plechy
(jirkah11, 25. 1. 2009 7:57)dobrý den já newím jak má mít plech rozmněry.nemáte někdo nějákí planky?
Pohon
(Ivoš, 13. 11. 2008 5:39)
Ozubená kolečka se dají vyrobit snad jen na frézce s dělící hlavou. Ručně, tak aby byla dosažena určitá přesnost, je to prakticky nemožné.
Nejschůdnější cesta je ozubená kolečka někde sehnat. Jsou modelářské prodejny, kde občas je něco k mání, ale není toho moc. Spíš je sehnat z nějakých starších a vyřazených přístrojů, hraček a pod.
Já vlastně celý život průběžně sbírám vše, co by se jednou mohlo hodit. Např. na zde publikovaný model jsem použil ozubená kolečka z tachonáhonu k vozu Š120, které jsem měl doma snad 20 let, no a nyní se hodila.
Pohon
(David, 12. 11. 2008 17:58)Ahoj kluci,taky se snažím o něco podobného jen moje volba padla na motorovou mašinu řady 742,skelet kapoty už mám a budu se snažit o podvozek a rám,ale bohužel si lámu hlavu s výrobou ozubeného kolečka na hřídelku koleček!Poraďte!Dík.
Pro Jirku
(Ivoš, 12. 11. 2008 5:12)Můžeš upřesnit, co nechápeš jak udělat? Třeba bych mohl poradit.
soustruh
(Miloš, 4. 3. 2015 21:00)